BLOG 1.8.2017 PŘESTĚHOVÁN NA: ABITOFJITT.BLOGSPOT.COM !

Článek s důvody a vysvětlením najdete ZDE.

Srpen 2016

#střípek: Milky Way

30. srpna 2016 v 8:43 | Jíťa |  Focení - Příroda
Mléčná dráha... jeden z mých fotografických snů. Vždycky se na ni ráda v noci koukám, když jsem někde, kde je v létě pořádná tma. Je krásná, tichá, táhne se přes celou oblohu... kdoví, kolik světů se v ní schovává?

Nikdy předtím se mi ji nepovedlo vyfotit - pro jednoduchý kompakt to holt bylo moc velké sousto. Ale letos, konečně se zrcadlem v ruce, jsem se těšila, až vyzkouším, jestli už "mám na to" ji zachytit.

První možnost - v Kestřanech na zlatokopeckém srazu - jsem promarnila, neb jsem Nikouše nechala doma. Ale šanci druhou - uprostřed beskydských kopců - jsem si už utéct nenechala.

Vlastně to nebylo ani nijak složité... stačilo vylézt na kopeček, foťák cvaknout na stativ, nastavit parametry, namířit nahoru správným směrem a pak už jen chvilku počkat. A vouala, byla tam, dokonce i přes můj na hvězdičky ne moc světelný objektiv (příště si pujčím 35mm :D) :)

Postprocessing mi ale trochu pokulhává, nechala jsem si poradit na spoustě webech a youtubu a v Darktablu z původně ne moc výrazné fotky vymáčkla alespoň něco. Jako první vlašťovka to podle mě není nejhorší. Důležité ovšem je, že jsem namotivovaná na další pokusy a šťastná, že jsem tuhle krásku konečně cvakla! :)

Nikon D5300 + Nikkor 18-140 mm, ISO 1250, F3.5, 18mm, 30 sekund.

Jag älskar Stockholm 4 - Tyresta

28. srpna 2016 v 11:11 | Jíťa |  Stockholm 2016
V předchozím vyprávění jsme se spolu podívali do stockholmského centra: Gamla Stanu. Dneska vás ale zvu na trochu jinou procházku, trochu více přírodní. A to konkrétně na výlet po národním parku Tyresta.

TransWest 2012

16. srpna 2016 v 10:16 | Jíťa |  Jižní Čechy
... aneb Vítejte u krátkého vyprávění o "expedici", která se udála již před čtyřmi roky, ale doposud jsem nenašla sílu o ní povídat, či snad ukázat nějaké fotky. Jednalo se o letní dovolenou, která navazovala na akci "Jižní Čechy 2011" a během níž bylo cílem objevit další zajímavá zákoutí naší republiky - tentokrát hlavně oblast jižně od Prahy, Plzeňsko, kousek Německa a Šumavu.

Most v Písku:

Jag älskar Stockholm 3 - Gamla Stan

11. srpna 2016 v 12:00 | Jíťa |  Stockholm 2016
Po dnu stráveném prohlídkou muzea s lodí Vasa (k přečtení ZDE), přišla slunečná sobota a sní i mnou velmi očekávané brouzdání po samotném centrálním ostrovu Stockholmu - Gamla Stanu. Tento den se nás ujal náš kamarád, u kterého jsme bydleli, a protáhl nás všemi místy, které stálo za to navštívit a k většině nám řekl i hezké komentáře a postřehy, takže jsme měli prohlídku města i se skvělým průvodcem, kterému tímto ještě jednou moc děkuju! :)

#střípek: červený most

4. srpna 2016 v 12:03 | Jíťa |  Focení - Architektura
Poprvé jsem ho viděla na fotce, kterou mi poslal kdysi dávno jeden moc milý človíček. Byl na ní jeden jeho červený oblouk v obležení hřadujících holubů. Od té chvíle jsem pocítila lehkou touhu ho najít a prohlídnout si ho naživo.

Uplynul ani ne rok, spíš méně, a my dva - most a já - jsme se potkali. A potom ještě mnohokrát, vlastně pokaždé, když jsem v Olomouci. Tohle místo mě přitahuje. Proto jsem se mu taky rozhodla věnovat samostatný střípkový článek :)

A teraz trochu méně zasněně: jedná se o olomoucký mostek nacházející se v jižní části města a klenoucí se přes řeku Moravu, která v těch místech tvoří pěkný oblouk s klidně plynoucí vodou a pár ostrůvky. Kolem se vine krásná cyklostezka, po které si lze pohodlně zkrátit cestu a nemuset se crcat po frekventované silnici.

Fotila jsem zde večer, když se vítr utišil, voda byla jako sklo, a sluníčko se posledními paprsky dotýkalo mostu a okolí. Ten den jsem se zrovna vrátila ze Stockholmu, a bylo mi dost smutno, takže mě alespoň trochu potěšil tenhle krásný výhled...

Nikon D5300, Nikkor 18-140mm, f 3.6, ISO 400.